Little Puteri ~ Pembekal Perabot Tadika, Taska & Pra Sekolah.

Klik Sini >> Perabot Tadika & Taska Terkini 2017 .

Penghantaran dibuat hanya ke Kuala Lumpur, Selangor & Sekitarnya sahaja dengan minimum order RM1,000. Klik Sini untuk maklumat lanjut.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Products of Little Puteri meets the requirements of

International Safety Standard;

1. Made from quality material

2. Using non-toxic paint

3. Not result in skin allergies

4. Latest design and safe to use

5. Durable and easy to clean

---------------------------------------------------------------------------------------------

Thursday, September 15

Testimonial Pengguna Apricon


Khairul : 56 Tahun
Saya merupakan pesakit kanser payudara, saya mengambil aprikot sebagai alternatif rawatan kanser selama 2 tahun dan terdapat perubahan yang positif terhadap kesihatan saya kesan dari amalan pemakanan aprikot ini. Selepas 2 tahun memakan aprikot secara berturut-turut, benjolan yang terdapat pada payudara semakin menyusut, lama kelamaan benjolan itu hilang. Amalan memakan aprikot bersama diet yang seimbang seperti sayur, buah ini menjadi rutin harian disamping mengelakkan pengambilan daging & makanan laut.

Nur Akhma Nordin, 67
Pada 2004, saya disahkan mengidap kanser kulit yang kronik.walaupun telah mendapat rawatan di hospital, namun, kesannya tetap sama, lalu saya membuat keputusan untuk mencuba rawatan alternatif. Pada 2005, setelah diperkenalkan dengan rawatan semulajadi aprikot / vitamin B17 dan setelah memakan aprikot selama beberapa bulan, kanser pada muka bertukar menjadi kemerahan, kemudian kanser yang terdapat pada muka saya telah sembuh dan kesakitannya turut hilang.

Danniel 48 Tahun
Pada tahun 2004 saya pengidap kanser hati dan doktor mencadangkan kemoterapi sebagai langkah rawatan seterusnya. Saya juga telah diberitahu bahawa rawatan kimoterapi tidak menjanjikan peluang pemyembuhan, lalu isteri saya memutuskan untuk mencuba aprikot. Saya bermula dengan memakan aprikot selama 6 bulan, dan kesan aprikot terhadap kanser amat efektif. Sebaliknya doktor mengesahkan tumor yang terdapat pada hati mula susut dari 8cm kepada 6cm kurang dari satu tahun.tumor tersebut tidak merebak, sebaliknya mengecil. Pada Mac 2006, darah saya kembali normal dan pihak doktor turut hairan dengan perubahan positif keadaan kesihatan saya. Aprikot telah membawa perubahan besar dalam hidup kami.

Jason Vale ( 35 Tahun)
Saya adalah pengidap kanser dan mempunyai jawapan kepada penyakit kanser iaitu amalan memakan biji aprikot diikuti diet yang sihat. Amalan ini juga turut diakui oleh ahli saintis & pakar pemakanan. Saya mengidap kanser dalam tempoh 3 kali. Iaitu pada 18, 19 dan 26 tahun. Untuk kali yang terakhir, saya mencuba rawatan terapi metabolik aprikot dan kesannya sangat menakjubkan berbanding kali pertama & kedua saya mendapat kanser. Saya telah menjalani pembedahan bagi membuang tumor yang terdapat di antara bahagian belakang dan tulang rusuk. Doktor mencadangkan agar saya menjalani rawatan radiasi, kemudian doktor mengesahkan kanser saya telah sembuh, setahun berikutnya tumor kanser saya disahkan membiak dengan cepat dan semakin membesar .Atas nasihat doktor, saya menjalani kimoterapi dan radiasi tetapi keadaan saya semakin parah. Akhirnya sebagai langkah terakhir, saya memakan aprikot dan kesannya sangat mujarab. Sebatian-sebatian sianida dalam vitamin B17 juga cukup selamat dan tidak beracun dan hal ini juga mengandungi jawapan sederhana tentang bagaimana mencegah dan menyembuhkan penyakit secara semulajadi.

Kisah seniwati Datuk Sarimah Ahmad
Kisah seniwati Datuk Sarimah Ahmad yang semakin pulih setelah menerima terapi rawatan B17 ( di samping minum air zam-zam) ekoran diserang kanser otak, hidung dan lidah pada tahap empat memang cukup mengejutkan. Tiga yang diramalkan oleh doktor yang merawat memandangkan tubuhnya cuma tinggal tulang dan kulit.

Seniwati tersebut dilaporkan berkata penderitaannya bermula pada tahun 2008 dan disahkan menghidapnya pada April tahun lalu. Akur kepada ketentuan, Sarimah bagaimanapun enggan menjalani pembedahan, sebaliknya mengambil makanan tambahan B17 yang diimport dari Mexico (setelah disyor oleh doktor yang merawat). Langkahnya tidak sia-sia apabila pada 28 April lalu, beliau berupaya menyambut ulang tahun ke-69 bersama keluarga dan teman-teman.

Selain Sarimah, cerita tragik penghidap kanser turut diluahkan oleh Bibi Hasnah Mohd Ayub. Menghidap kanser serviks yang telah merebak ke tulang belakang dan tidak lagi berupaya berjalan, Bibi Hasnah bernasib baik kerana memonton program Halal Bio yang membincangkan topik B17 Amygdalin.

Biarpun agak sukar untuk mempercayai adanya penawar kanser, namun dia bertindak mencari penawarnya. Ia mungkin bukan sesuatu yang boleh dimengerti kerana Bibi Hasnah telah melalui 28 kali rawatan kimoterapi, 28 kali sesi radioterapi dan empat kali brakiterapi. Seperti mana Sarimah, Bibi Hasnah yang berkerusi roda semakin pulih setelah pil biji aprikot sejak Januari lalu.

Sebenarnya keistimewaan B17 atau Laetrile atau Amygdalin bagaimana pun sesuatu yang cukup kontroversi. Laporan menyatakan pengambilan vitamin tersebut mencetuskan gejala keracunan sianida selain tidak berupaya mencegah kanser. Ketiadaan keputusan yang yang signifikan dan dikumentasi yang jelas menyebabkan amalan terapi kanser B17 ditolak oleh kebanyakan negara di dunia termasuklah hospital-hospital kerajaan dinegara ini.

Senario tersebut turut disokong oleh Prof Madya Datuk Dr Fuad Ismail, Pakar Perunding Onkologi dari Jabatan Radioterapi & Onkologi, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) yang berpendapat ia mungkin sebahagian daripada kaedah pemasaran bagi melariskan produk.

Berdasarkan pengalaman beliau, pesakit biasanya telah menerima rawatan di hospital sebelum ini mengambil suplemen lain termasuk B17. Apabila nampak kejayaan, ia kemudian dikaitkan dengan keberkesanan suplemen seperti B17. Sedangkan rawatan lain yang diterima sebelum itu dilupakan begitu sahaja.

Sekalipun dinafikan amalannya, terapi kanser B17 'mendapat' tempat yang cukup baik dan banyak dipraktikkan di Mexico dan Filipina. Sebutkan kanser jenis apa dan pada tahap yang mana, terdapat kombinasi rawatan yang didakwa berupaya meringankan penderitaan yang ditanggung. Sekiranya anda pesakit kanser payudara tahap tiga, selain pil B17, kaedah suntikan akan mempercepatkan lagi penyembuhannya. Setakat ini respond yang diterima cukup baik.

Malah peramal terapi ini didakwa mampu menyembuhkan penghidap kanser 100 peratus- sesuatu yang cukup mengagumkan! Ini kerana terapi kanser B17 bukan seperti kaedah alternatif yang lain, ia sebaliknya disokong oleh bukti kejayaan selain penemuannya pada tahun 1950 oleh pakar biokimia. Dr.Ernest Krebs Jr.

Sekalipun ditolak amalannya serta pendaftaran produknya diharamkan oleh Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK), mendapatkan B17 sebenarnya tidaklah sesukar dibayangkan. Bukan itu sahaja, sekiranya ingin mendapatkan pil atau suntikan vitamin yang sumber utamanya ialah biji buah aprikot ini, anda disarankan mendapatkannya daripada doktor-doktor di klinik-klinik (bukan kerajaan) yang mempercayai keberkesanannya di seluruh negara!

Sumber :Majalah isihat edisi Julai 2011

No comments:

Post a Comment